Program
Program:
1. Wstęp – wprowadzenie do tematu
• Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę
2. Kompetencje niezbędne do budowania marki osobistej: komunikacja, inteligencja emocjonalna
3. Postawy i zachowania ułatwiające i utrudniające dobrą komunikację
• Od intencji do interpretacji - model komunikacji nastawiony na współpracę z innymi
• Rodzaje barier komunikacyjnych
• Możliwości przeciwdziałania barierom uniemożliwiającym efektywne komunikowani
• Ćwiczenie – zabawa grupowa (jak zapamiętaliśmy informacje w krótkim komunikacie - co było prawdą a co fałszem?)
• Precyzja komunikatu: zwięzłość, prostota, czytelność, interaktywność.
4. Efektywna komunikacja - narzędzia
a) Aktywne słuchanie
• znaczenie i techniki aktywnego słuchania – parafraza, odzwierciedlenie,
• parametry komunikacji niewerbalnej ułatwiające i utrudniające aktywne słuchanie – głos, postawa, czas i miejsce, dystans
b) Rozmowa
• Dostrojenie się do drugiej osoby – poziom werbalny i niewerbalny
• Pytania – rodzaje i funkcje pytań
• Doskonalenie umiejętności zadawania odpowiednich pytań – ze szczególnym uwzględnieniem pytań trudnych
• Wyrażanie intencji jako sposób budowania kontaktu z ludźmi
c)Informacja zwrotna
• Cechy dobrej informacji zwrotnej i jej funkcje
• Jak informacja zwrotna wpływa na budowanie relacji interpersonalnych?
• Ćwiczenia praktyczne - informacja zwrotna w sytuacjach zawodowych
5. Mowa ciała - czy naprawdę jest taka ważna?
o Ćwiczenie – rozpoznajemy komunikaty niewerbalne
o Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego
6. Inteligencja emocjonalna, czyli komunikacja emocji jako aspekt budowania relacji
• IQ vs EQ - jak wpływają na nasze życie zawodowe i prywatne?
• Siła inteligencji emocjonalnej
• Wymiary inteligencji emocjonalnej (wg D. Goleman)
• Komunikaty typu „ty” i komunikaty typu „ja” - ćwiczenia
• Rozmowa o emocjach własnych – dyskusja w grupach
7. O tym, że nie ma dobrych lub złych temperamentów
• "Trudni" ludzie, czy trudne sytuacje w pracy
• Poznajemy osobowości
• Jak osobowość wpływa na relację w zespole?
• Test osobowości Hartmana.
• 4 typy osobowości Hartmana - czyli poznajemy się,
• Dlaczego ludzie się zachowują nie tak jak sobie tego życzymy
• „Poznajmy się” - analiza przypadku (wejście w rolę).
• Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami? - omówienie ćwiczenia
8. Trening kontroli emocji w sytuacjach trudnych
• W jakim stopniu IQ a w jakim EQ decyduje o naszym sukcesie życiowym?
• Kontrolowanie swoich emocji i korzystanie z nich
• Stres powstaje w głowie!
• Rozbrajanie stanów negatywnych
• Wzbudzanie stanów pozytywnych
9. Źródła i fazy stresu
• Stres korzystny i niekorzystny
• Typowe źródła stresu: wewnętrzne i zewnętrzne
• Zjawisko stresu według Hansa Seyle'go
• Jak reagujemy na stres?
• Konsekwencje utraty kontroli nad stresem
• Psychologiczne mechanizmy obronne w sytuacjach trudnych
• Przyczyny i następstwa długotrwałego stresu
• Ćwiczenie: Autodiagnoza
10.Wroga zamienić w przyjaciela - umiejętność radzenia sobie ze stresem
• Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania – prawo Yerkesa-Dodsona
• Czynniki redukujące stres zawodowy
• Wzór zachowania wg Friedmana i Resenmana
• Praktyczne techniki i metody minimalizacji stresu w sytuacjach trudnych
• Style reagowania w sytuacjach trudnych
• Autorska gra szkoleniowa
11. Zależność między inteligencją emocjonalną a sposobem reagowania na stres
12. Emocje i asertywność
o Kiedy jesteśmy negatywnie odbierani w pracy?
o Reguły rozmowy asertywnej
o Zasady czystej komunikacji na podstawie analizy transakcyjnej
o Budowanie komunikatów asertywnych
o Komunikacja asertywna w sytuacjach zawodowych– analiza przypadków
Program:
1. Wstęp – wprowadzenie do tematu
• Ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę
2. Kompetencje niezbędne do budowania marki osobistej: komunikacja, inteligencja emocjonalna
3. Postawy i zachowania ułatwiające i utrudniające dobrą komunikację
• Od intencji do interpretacji - model komunikacji nastawiony na współpracę z innymi
• Rodzaje barier komunikacyjnych
• Możliwości przeciwdziałania barierom uniemożliwiającym efektywne komunikowani
• Ćwiczenie – zabawa grupowa (jak zapamiętaliśmy informacje w krótkim komunikacie - co było prawdą...
Rozwiń program
Uczestnicy: | Szkolenie polecane dla osób, które zainteresowane są doskonaleniem umiejętności związanych z efektywną komunikacją, rozwijaniem swojej inteligencji |
---|
Warunki przyjęcia: | Prosimy o kontakt z Naszymi Doradcami lub wypełnienie formularza zgłoszeniowego na Naszej stronie internetowej |
---|
Dyplom: | Dyplom ukończenia szkolenia AVENHANSEN |
---|
Gwarantujemy efektywne szkolenie w miłej atmosferze. Dołożymy wszelkich starań do tego, aby czuli się Państwo z nami zadowoleni i żeby efekty szkolenia były jak najlepsze
Terminy
Rozpoczęcie | Trwa | Plan zajęć | Miejsc | Lokalizacja |
---|
dowolny termin | | | 10 | Wrocław |
Cena
1820 zł brutto/ całość (1480 zł netto)
Wpisowe: 500 zł
1729 zł z EDUKACJĄ
Miejsce szkolenia
Wrocław
Wrocław
50-001 Wrocław
Polska
Tagi: komunikacja, stres, zarządzanie, inteligencja emocjonalna
Ostatnia aktualizacja: 2 wrzesień 2019