Krótkie wyjaśnienie
Asertywność to termin stosowany w psychologii oznaczający bezpośrednie wyrażanie emocji, racji, postaw i swoistego wyrażania siebie bez zachowań agresywnych i naruszania praw innych osób. W sytuacjach społecznych – umiejętność obrony własnych praw i poglądów.Historia
Asertywność to umiejętność nabyta, nie wrodzona. Aby asertywna postawa człowieka oznaczała komunikowanie się w społeczeństwie bez żadnych przejawów agresji i osiągnęła zamierzony cel, w latach 50–tych powstała koncepcja treningu asertywności. Pionierami tego pomysłu byli Joseph Wolpe i Andrew Salter. Trening, podobnie jak sama teoria jest oparty na założeniu, że jednostka posiada podstawowe prawa. Herbert Fensterheim, specjalista ds. public relations, wymienia 5 praktycznych praw, które należy stosować w życiu codziennym:1). “Masz prawo do robienia czego chcesz – dopóki twoja działalność nie rani kogoś innego”.
2). “Masz prawo do zachowania swojej godności poprzez asertywne zachowanie
- nawet jeśli rani to kogoś innego - dopóki twoje intencje nie są agresywne, lecz asertywne.”
3). “Masz prawo do przedstawiania innym swoich próśb – dopóki uznajesz, że druga osoba ma prawo odmówić.”
4). “Istnieją takie sytuacje między ludźmi, w których prawa nie są oczywiste. Zawsze jednak masz prawo do przedyskutowania i wyjaśnienia problemu z drugą osobą.”
5). “Masz prawo do korzystania ze swoich praw. Jeżeli z nich nie korzystasz, to godzisz się na odebranie ich sobie”.
Zastosowanie
Asertywność służy obronie własnych poglądów, wartości i postaw w życiu codziennym. Osoba asertywna stawia sobie jasno określone cele i dąży do ich zrealizowania w ramach określonych zasad społecznych. Potrafi kontrolować własne emocje i zdaje sobie sprawę z własnych wad i zalet oraz swojej wartości. Nie poddaje się łatwo manipulacjom, czy emocjonalnym naciskom. Asertywność jest również przydatna w biznesie, zarządzaniu i w innych typach rozwoju kariery zawodowej.Więcej informacji
Wszystko o psychologii i temetyce pokrewnej - http://psychologia.apl.pl/Arche - http://www.arche.krakow.pl/asert.html
Warszawska Szkoła Reklamy - http://www.szkolareklamy.legion.superhost.pl/sections-viewarticle-171-str_w0-naj_w2.html
Katarzyna Ulman edu.edu.pl
Proponowane kursy / szkolenia / szkoły
Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej Łódź
Trening Zarządzania Czasem Szkolenie Dofinansowane Gdańsk
Trening Zarządzania i Kierowania Zespołem Szkolenie Dofinansowane Gdańsk
Zarządzanie Biurem i Sekretariatem Szkolenie Zamknięte Gdańsk
Zarządzanie sobą w czasie Szkolenie Zamknięte Gdańsk
Zarządzanie sekretariatem Szkolenie Zamknięte Gdańsk
Zarządzanie i kierowanie zespołem Szkolenie Zamknięte Gdańsk
Telefoniczna obsługa klienta Szkolenie Zamknięte Gdańsk
Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej Szkolenie Zamknięte Gdańsk
Negocjacje w biznesie Szkolenie Zamknięte Gdańsk
Asertywność w biznesie Szkolenie Zamknięte Gdańsk
Wygraj wyścig z czasem. Zarządzanie sobą w czasie z elementami asertywności. Gdańsk
Skuteczne negocjacje handlowe Gdańsk
Zarządzanie sobą w czasie: organizacja czasu, delegowanie zadań, wpływ na innych Wrocław
Zarządzanie sobą w czasie: organizacja czasu, delegowanie zadań, wpływ na innych Poznań
Komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej Wrocław
Komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej Poznań
Komunikacja asertywna z klientem wewnętrznym i zewnętrznym Poznań
Zarządzanie sobą w czasie z elementami asertywności Katowice
Znakomita organizacja czasu z elementami asertywności czyli jak zarządzać swoją efektywnością Warszawa
Profesjonalna obsługa klienta przez telefon z elementami telemarketingu Gdańsk
ASERTYWNOŚĆ. Trening budowania profesjonalnej postawy w sytuacjach zawodowych i pewności siebie Kraków
Techniki sprzedaży i skuteczna komunikacja w obsłudze klienta Warszawa
Techniki sprzedaży i skuteczna komunikacja w obsłudze klienta Katowice
Techniki sprzedaży i skuteczna komunikacja w obsłudze klienta Kraków
Negocjacje w biznesie Warszawa
Młody menadżer - jak stworzyć zwycięski zespół Kraków
Młody menadżer - jak stworzyć zwycięski zespół. Warszawa
Komunikacja telefoniczna w budowaniu długotrwałych relacji z Klientem Katowice
Komunikacja telefoniczna w budowaniu długotrwałych relacji z Klientem Warszawa
Zarządzanie sobą w czasie z elementami asertywności Zakopane
Komunikacja asertywna z klientem wewnętrznym i zewnętrznym Wrocław
ASERTYWNOŚĆ. Trening budowania profesjonalnej postawy w sytuacjach zawodowych i pewności siebie Katowice
Negocjacje w biznesie Katowice
LEADERSHIP a budowanie współpracy w zespole Zbytków
Budowanie zespołu poprzez komunikację, pracę zespołową i relacje Gdańsk
Profesjonalna sekretarka-asystentka SPD Szkolenia
Negocjacje w biznesie Kraków
Skuteczne negocjacje handlowe Gdańsk
Profesjonalna obsługa klienta przez telefon z elementami telemarketingu Gdańsk
Młody menadżer - jak stworzyć zwycięski zespół. Katowice
Skuteczne metody sprzedaży i obsługi klienta Poznań
Profesjonalny Office Manager - tajniki skutecznego zarządzania biurem Kraków
Budowa zespołu szkolenie Trójmiasto Gdynia
Animator czasu wolnego Oświęcim
Asertywność szkolenie Gdańsk Gdynia Gdynia
Negocjacje szkolenie otwarte Gdańsk Gdynia
Zarządzanie stresem szkolenie Gdansk Gdynia
Negocjacje szkolenie Trójmiasto Gdynia
Szkolenia otwarte Gdańsk Gdynia
Obsługa klienta szkolenie Gdańsk Gdynia
Szkolenia otwarte Trójmiasto Gdynia